Sık Sorulan Sorular

Sık Sorulan Sorular

SIKÇA SORULAN SORULAR

Üniversitenizin Temel Felsefesi Nedir?

İstanbul Okan Üniversitesi bilgi çağının gerektirdiği evrensel değerlerle donatılmış, bilgili, araştırma yeteneği olan, alanlarında başarılı, iç ve dış rekabete açık ve ülke sorunlarına duyarlı insanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Üniversitenize giriş koşulları nelerdir?
2022-2023 öğretim yılında ÖSYM tarafından yapılacak merkezî yerleştirme veya ilgili yükseköğretim kurumlarınca yapılacak özel yetenek sınavı sonucu yükseköğretim programlarına yerleştirme işlemine alınacak tüm adaylar, 2022-YKS’ye başvuru yapmak zorundadır. 2022 Yükseköğretim kurumları giriş sınavında baraj puanı bulunmamaktadır.

Özel Yetenek Sınavları ile alan bölümlerimize tüm öğrenciler başvurabilirler. Başvuru sonrasında Özel Yetenek Sınavlarına girip bu sınavlarda başarılı olmanız gerekmektedir.

  • Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümleriniz neler?
  • Müzik
  • Tiyatro
  • Müzikoloji
  • Spor Yöneticiliği

bölümlerine özel yetenek sınavıyla öğrenci alınır. Özel Yetenek sınav tarihleri web sayfamızda duyurulur.

Üniversitenizde Yatay Geçiş (bölümler arası geçiş) koşulları nelerdir?

Üniversitemizde kayıtlı bulunduğu akademik programdan üniversite içinde başka bir programa geçiş yapmak isteyen öğrencilerin başvuruları yatay geçiş yapılacak birimin kontenjanı ve yönetmelik koşulları dikkate alınarak sıralanır ve ilgili yönetim kurulunda karara bağlanır.

Çift Ana Dal ve Yan Dal Sistemi nedir? Üniversitenizde bu sistemlerden yararlanabilir miyim?

Yan Dal Sistemi, İstanbul Okan Üniversitesi öğrencisinin öğrenim gördüğü lisans programının yanında, başka bir bölümden ders ve sertifika almasıdır. Öğrencinin bu programa başvurabilmesi için başvurduğu yarıyıla kadar kendi lisans programındaki tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması ve başvuru sırasında genel not ortalamasının 2.50 olması gerekir.

Çift Anadal Programı ise, İstanbul Okan Üniversitesi öğrencisinin öğrenim gördüğü lisans programının yanında ilgi duyduğu farklı bir bölümden ikinci bir diploma almasıdır.. Öğrencinin bu programa başvurabilmesi için başvurduğu yarıyıla kadar kendi lisans programındaki tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvuru sırasında genel not ortalamasının en az 3.00 olması ve ana dal lisans programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20 içinde bulunması gerekir.

Akademik Kadronuz hangi nitelikleriyle ön plana çıkıyor?

İstanbul Okan Üniversitesi, “İş yaşamına en yakın üniversite” iddiasıyla; nitelikli ve sektör deneyimli bir akademik kadroya sahiptir. Akademik kadromuz, Türkiye’nin bilinen, köklü üniversiteleri ile dünyanın tanınmış üniversitelerinden İstanbul Okan Üniversitesi’ne katılmışlardır. İstanbul Okan Üniversitesi teori ile pratiği en iyi ve anlamlı bir biçimde birleştirerek sunan, öğrencileri hem geleceğe hem de iş yaşamına hazırlayan seçkin akademik kadroya sahiptir.

Akademik kadromuz ile ilgili detaylı bilgiyi www.okan.edu.tr adresinden öğrenebilirsiniz.

Öğrenci Değişim Programları çerçevesinde, Erasmus ve İkili Değişim Programı başvuru koşulları nedir?

Erasmus Programı’na üniversite lisans programlarının (hazırlık dışında) birinci yılını tamamlamış, genel not ortalaması 2.20’nin üstünde olan tüm öğrenciler başvurabilir. Başvuran öğrencilerin yurtdışında eğitim alabilecek düzeyde (en az B1) yabancı dil bilmeleri gerekmektedir. Erasmus Programı’na katılım için başvuran öğrencilerin tümüne Erasmus Programı İngilizce Yeterlilik Sınavı verilir. Öğrenciler İngilizce dışında bir başka dilde programa katılmak istediklerinde, katılmak istedikleri dil düzeyini (en az B1) gösteren ulusal ya da uluslararası bir dil yeterlik belgesine sahip olmak zorundadırlar. Uluslararası yabancı dil yeterlik belgeleri YÖK dil denkliği tablosu esas alınarak puanlandırılır. Dil yeterlik sınavı sonucu ve öğrencinin genel not ortalaması aşağıdaki şekilde ağırlıklandırılarak, Erasmus puanı belirlenir. Erasmus programından faydalanmak için Erasmus puanının en az 60 olması gerekmektedir.

  • Genel Not Ortalaması: %50
  • Dil Sınavı Sonucu: %50

Erasmus başvuruları Erasmus duyurularda ilan edilen tarihler arasında online olarak alınır. Online başvuru formunun bir çıktısı alındıktan sonra öğrenci tarafından imzalanarak Erasmus Ofis’e teslim edilir. Erasmus değerlendirme sonuçları İstanbul Okan Üniversitesi web sayfasındaki duyurular bölümünde ve Erasmus web sayfasında ilan edilir.

İstanbul Okan Üniversitesi olarak farklı bir yurtdışı öğrenci değişim programınız var mı?
Diğer yurtdışı öğrenci değişim programlarına ek olarak İstanbul Okan Üniversitesinde ISEP Programı uygulanmaktadır.

ISEP (International Student Exchange Program), 50 ülkeden 300’den fazla üniversite ile oluşturulmuş, öğrencilerin bir ya da iki dönem yurtdışında eğitim almalarını sağlayan bir Uluslararası Öğrenci Değişim Programı’dır. Programa katılan tüm üniversitelerdeki eğitim dili İngilizce’dir. Her üniversitenin öğrenci alım koşulları kendileri tarafından belirlenmekle birlikte ISEP asgari koşulları mevcuttur.
ISEP programına katılım asgari koşulları:

  • Üniversitenin birinci yılını tamamlamış olmak
  • GNO : 2.75/4
  • B2 düzeyinde dil bilgisi

İngilizce Hazırlık programı hakkında bilgi alabilir miyim?

İstanbul Okan Üniversitesi’nde öğretim dili, Çince, İngilizce ve Rusça Mütercim Tercümanlık bölümleri ve yabancı dille eğitim yapan bölümler dışında Türkçe’dir. İstanbul Okan Üniversitesi’nin hedefi, hazırlık programı öğrencilerinin yüksek öğrenimlerinin ilk yılından itibaren akademik çalışmaları için gerekli olan yabancı dili iyi derecede kullanmalarını sağlamaktır. Hazırlık programı; öğrencilerimizin seçtikleri meslek dallarında, gelecekte iş yaşamlarında, politik, güncel, sosyal ve kültürel alanlarda uluslararası yayınları rahatlıkla izleyebilecek düzeyde bir yabancı dil edinmeleri amacıyla hazırlanmıştır.

Günümüzde iletişim teknolojilerinin baş döndürücü gelişimi, tüm bireylere dünyaya açılma fırsatı sağlamıştır ve bir yabancı dili kullanabilmek yeterli olmamaktadır. Bu nedenle temel becerileri edinerek hazırlık programını tamamlayan öğrencilerimizin bir ikinci yabancı dili (İngilizce, Çince, Rusça veya Arapça) öğrenmelerinin önemi dikkate alınarak lisans sınıflarında zorunlu seçmeli yabancı dil programı uygulanmaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi İngilizce Yeterlik Sınavı’nda başarılı olan veya hazırlık programlarını başarıyla tamamlayarak üniversitenin diğer bölümlerinde öğrenimlerine devam eden öğrencilerimize ise İngilizce derslerinde kendi eğitim alanlarına yönelik “İleri İngilizce” ve “Alan İngilizcesi” dersleri verilmektedir. Amaçlanan hedeflere ulaşmak için öğrencilerimizden, kendilerine sunulan bilgi ortamını en verimli şekilde kullanmak üzere derslere aktif olarak katılmaları ve düzenli çalışmaları beklenmektedir.

Yurt olanakları, yerleri ve başvuruları konusunda bilgi alabilir miyim?

  • İstanbul Okan Üniversitesi Tuzla Kampüsü içinde yer alan ve 1400 yatak kapasiteli olan yurtlarımız, toplam 5 ayrı binadan oluşmaktadır.
  • Yurt binaları içinde, etüt odaları, çamaşırhane, ütü odası, kablolu ve kablosuz internet erişimi bulunmakta olup, 24 saat sıcak su hizmeti verilmektedir.
  • Tüm yurt binaları içinde yer alan ve 24 saat vardiya sistemi ile çalışan İdari ve Danışma Personeli tarafından, öğrencilerin sıkıntı ve önerileri dikkate alınarak, onların güvenliği ve memnuniyeti sağlanmaya çalışılmaktadır.
  • Bununla beraber, 7/24 yurtlarda bulunan hemşire ve ambulans sayesinde, öğrencilere yönelik sağlık hizmeti, eksiksiz yerine getirilmektedir.
  • Öğrenci yaşam alanı olan, tüm yurt odalarının ve ortak alanların temizliği ise, hafta içi her gün deneyimli personeller tarafından yapılmaktadır.
  • Kampüs içi yurtlarımızda, öğrencilerimize 1 – 4 kişilik standartlar arasında değişen odalarda barınma olanağı sunulmakta olup, yurt odaları içerisinde, banyo, duşakabin, wc, mini & midi tip buzdolabı, telefon, elbise dolapları, plazma tv mevcuttur.
  • Öğrencilerimiz, tam donanımlı spor merkezimiz ve yüzme havuzumuzdan ücretsiz faydalanmanın yanında istenilen belgeleri temin ederek, kampüs içi otoparklarımızdan da faydalanma olanağına sahiptirler.
  • Sabiha Gökçen Havaalanı’na 10 dakikalık mesafede olan İstanbul Okan Üniversitesi yurtları sayesinde, il dışından gelen öğrenciler, çok kısa sürede yurtlarına ulaşma şansı yakalayabilmektedirler.
  • Yurtlarımıza, üniversitemize kayıtlı her öğrenci başvuru yapabilmektedir.

Kampus olanaklarınız nelerdir?

Formula 1 – İstanbul Park ve Sabiha Gökçen Havaalanı’na komşu olan kampüsümüz 160 dönümlük bir alana kurulmuştur. İçerisinde eğitim binalarından kütüphanesine, öğrenci yurtlarından, öğrencilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri Sosyal Yaşam Merkezine, sinemasından, kapalı ve açık spor salonlarına pek çok yaşam ve aktivite alanı bulunan kampüsümüz, öğrencilerimiz ve çevre halkı için bir çekim alanı oluşturmaktadır.

  • Kız ve Erkek Öğrenci Yurtları
  • Bilgisayar ve Elektronik Laboratuarları
  • Teknik Donanımlı Sanat Atölyeleri
  • Son teknoloji kullanılarak yapılandırılmış Kütüphane
  • 24 saat Kesintisiz İnternet Bağlantısı
  • Hukuk fakültesi Uygulamalı Dersleri için Mahkeme Salonu
  • Gastronomi Mutfağı
  • 24 Saat Sağlık Hizmeti
  • Farklı Yemek Alternatifleri
  • Spor Kompleksi (Kapalı Spor salonu, Kapalı Yüzme Havuzu, Fitness Salonu, Plates ve Aerobik stüdyoları, Koşu Alanı, Squash Salonları, Buhar Odası ve Sauna)
  • Sosyal Merkez (Sinema, Oyun Salonu, Eğlence Merkezi, Kafeteryalar, Restoran, Süpermarket, Mağazalar)
  • Amfi – Tiyatro

Derslik ve Laboratuvarlar dışında olanaklarınız nelerdir?

2008’de hizmete giren; 22 bin metrekare kapalı, 5 bin metrekare açık alana sahip ‘’Okan Yaşam Merkezi’’, Sosyal Merkez ile Sağlık ve Spor Kompleksinden oluşmaktadır.

Spor Kompleksi: Sağlık ve Spor Kompleksi ile kapalı spor salonu, kapalı yüzme havuzu, fitness salonu, plates ve aerobik için stüdyolar, squash salonları, buhar odası, sauna, masaj odaları, koşu alanı ve revirden oluşan kapalı bölümü ile tenis kortları, halı saha, basketbol ve voleybol sahalarından oluşan açık alanıyla her türlü sportif aktiviteye hizmet vermektedir.

Sosyal Merkez: Sinema, oyun salonu, eğlence merkezi, süpermarket, kafeteryalar, kuaför, mağazalar, restoran gibi çok çeşitli bölümleri olan Sosyal Merkez, öğrencilerimizin ihtiyaçlarını karşılayan bir yaşam alanı sunuyor.

Kariyer Merkezi’nin amacı nedir?

Öğrencilerin eğitimleri sırasında kendilerini tanımalarında, kariyerlerinin planlanmasında destek sağlamak, iş dünyasının beklentileri hakkında bilgi vermek ve mezuniyet sonrası kendilerini geliştirebilecekleri işlere yerleştirilmelerinde yol göstermek, İş Yaşamına En Yakın Üniversite” mottosuyla yola çıkarak öğrencilerimizin iş dünyasının tercih ettiği profesyoneller olabilmeleri için kişisel yetkinlikleri geliştirmelerini sağlayacak çalışmalar yaparak bir “Dünya İnsanı” olarak mezun olmalarını sağlamaktır.

Kariyer Merkezi’nin uygulamaları nelerdir?

Kariyer Merkezi olarak öğrencilerimizin akademik eğitimleri sırasında iş dünyasına hazırlanmasını sağlayan; profesyonel, kişisel ve sosyo-kültürel gelişimlerine katkı sunan, hazırlık sınıfından başlayarak 4. Sınıfın sonuna kadar süren bir gelişim programı olan KARİYER ve YAŞAM PROGRAMI’nı yürütmekteyiz.
Programın öğrencilere kazandırdıkları;

  • Kendi yetkinliklerini tanımaları, geliştirmeleri ve kariyer planlarını daha öğrenci iken şekillendirebilmelerini sağlamak,
  • İş dünyasının aradığı ayırt edici yetkinlikleri geliştirmelerine yardımcı olmak,
  • İş alanlarını ve sektörleri yakından tanıma fırsatı yaratmak,
  • Staj ve yarı zamanlı iş olanakları ile iş hayatını yerinde tanımalarını sağlamak.
  • İş yaşamına Hazırlık dersimizde cv hazırlama ve mülakat tekniklerini anlatarak ve sektörden insan kaynakları yöneticilerini davet ederek öğrencilerimizi iş yaşamına bir adım önde olmalarını sağlamak.

İş birliğimizin olduğu firmalarda yarı zamanlı çalışmak veya gönüllü staj yapmak isteyen öğrencileri, firmaların ihtiyaçlarına göre yönlendirerek ve yerleştirerek uygun koşullarda çalışmalarına olanak sağlamaktayız. İstenen pozisyon için aranan özellikler ve iş tanımlarına göre doğru öğrenci yönlendirerek hem çözüm ortaklarımızla olan iş birliğimizi sağlam temellere oturtmakta hem de öğrencilerimizin belirlediği hedefler doğrultusunda staj veya çalışma imkânı yaratmaktayız. Öğrencilerimizi yarı zamanlı işlere ve uzun süreli stajlara teşvik ederek mezuniyet sonrası rahat iş bulabilmeleri konusunda da desteklemekteyiz.

İş Yaşamına Hazırlık dersinin içerdiği konular nelerdir ?

Türkiye’de ilk defa uygulamasını üniversitemizin yaptığı ‘Kariyer ve Yaşam Programı’ çerçevesinde üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerimize yönelik uyguladığımız ‘İş Yaşamına Hazırlık Dersi’ ile hedeflediğimiz; öğrencilerimizin mezuniyet öncesinde kendilerini tanımalarını, kariyer seçeneklerini belirlemelerini, iş hayatında başarılı olmak için gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda; iş hayatına adım atacak gençlerimizin, kendine özgü dinamikleri olan bu yeni ortamı daha mezun olmadan tanımalarına, anlamalarına ve hazırlanmalarına; dolayısıyla çabuk uyum sağlamalarına destek olmaktır.

Dersin konuları;

  • Öğrencilerin kişisel farkındalığını artırmak; kendilerini iyi tanımalarını, güçlü yanları ve gelişim alanlarını tespit etmelerini sağlamak
  • Kariyer ile ilgili eğilim ve yetkinliklerini belirlemelerini sağlamak
  • Kariyer seçeneklerini belirlemelerini sağlamak
  • Kişisel vizyon oluşturmak ve hedef kavramlarını vermek
  • İş hayatının temel yapı taşları motivasyon, performans, proaktivite kavramlarına giriş yapmak
  • ‘Öğrenci’ olmaktan ‘çalışan’ olmaya geçerken değişecek olan dinamikleri yönetmelerini sağlamak
  • İş yaşamına girerken gerekli kişisel imaj ve iletişim becerilerini kazandırmak
  • İş arama yöntemlerini anlamalarını, yaratıcı ve etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak
  • Etkili bir özgeçmiş oluşturmak, iş görüşmelerine hazırlamaktır.

Mezun ilişkilerinde Kariyer Merkezi’nin rolü nedir?

Mezunlarımızla İlişkiler, Kariyer Merkezimizin Mezunlarla Ofisi ile ortak yürüttüğü diğer önemli bir görevdir. Üniversitemizden 2007 yılından bu yana mezun olan öğrencilerimizi izlemekteyiz. Merkezimiz, öğrencilerimizle de olduğu gibi mezunlarımız ile de sosyal mecralar, e-posta ve telefonlarla veya yüz yüze görüşmelerle ilişkilere süreklilik kazandırmaktadır; Sektör beklentilerine yönelik çalışmalarla, öğrencilerimiz iş yaşamı ile erken tanışmakta ve mezun olduklarında özel eğitimler, rol model çalışmaları ve bireysel danışmanlık hizmetlerimizle yetkinliklerine göre iş bulma konusunda desteklenmektedirler.

Bu bağlamda;

  • Mezunlarımıza ilişkin güncel verilerin tutulması,
  • CV Danışmanlığı, mülakat deneyimi,
  • Mezunlar ofisimizin duyurduğu iş ilanlarına gelen başvuruların takibi,
  • Kariyer gelişimlerine yönelik projeler geliştirilmesi,
  • Hangi sektör, firma ve pozisyonlarda çalıştıklarının takip edilmesi,
  • Mesleki fuar, kongre, seminer ve konferanslar konusunda bilgilendirme hizmetlerini gerçekleştirir.

“Kariyer Merkezimiz, İş Yaşamına En Yakın Üniversite” sloganına paralel geniş firma işbirlikleri ile öğrencilerimizin sektöre kazandırılmasında aracı olmaktadır. 700’e yakın farklı sektörlerden şirket ve kurumlar ile tesis ettiğimiz verimli ve sürekli iş birliklerimiz sayesinde mezunlarımızın işe yerleşmelerinde ve kariyer yollarında destek olarak mezun ilişkilerinde önemli bir rol oynamaktadır.

Fakültelerin ve Kariyer Merkezi’nin ortak uyguladığı İŞYERİ DESTEKLİ EĞİTİM COOPerative Learning-İşyerinde Eğitim Programından bahseder misiniz?

İşyeri Destekli Eğitim O’COOPerative Learning – İşyerinde Eğitim programı, öğrencinin lisans eğitimi sırasında bir iş yerinde çalışmasına dayalı uygulamalı bir eğitimdir.

Son sınıf öğrencilerimiz için uyguladığımız O’COOP eğitim programı kapsamında öğrencilerimize repütasyonu güçlü, iş dünyasının gerekliliklerini öğrenebileceği, kendisini yetiştirebilecek bir kurumda uzun dönem çalışma imkanı sağlamaktayız. Kurum’un O’COOP programını tamamlamış öğrencilerimizden, kurum kültürünü öğrenmiş ve görev tanımını içselleştirmiş hazır kaynak elde etmiş olması, öğrencilerimizin mezun duruma geldiklerinde iş teklif alma şanslarını arttırmaktadır.

O’COOPerative Learning Programının amacı;
a) Öğrencilere lisans programlarıyla ilgili işyerlerini yakından tanıtmak,
b) Öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek için uygulama yaparak lisans programlarına ilişkin bilgi ve görgülerini arttırma imkânı sağlamak,
c) Öğrencilere almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırarak, mezuniyet sonrası iş hayatına uyum sürelerini kısaltmak,
d) Öğrencilerin O’COOPerative Learning-İşyerinde Eğitim Eğitimi gereği görev yapacakları iş yerlerindeki sorumluluklarını, ilişkileri, organizasyon ve üretim sürecini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamak, personeli ve müşterileri ile uyumlu çalışma ve iyi iletişim kurabilme alışkanlığını kazandırmak, olarak tanımlanmıştır.

COOPERATIVE LEARNING – İŞYERİNDE EĞİTİM PROGRAMI’nın süresi ve başarı koşulları nelerdir?

Mühendislik Bölümleri için;
Öğrencilerin 6. yarıyıldan sonraki yaz döneminden itibaren öğrenim gördükleri lisans programı ile ilgili işyerlerindeki faaliyetlere katılmalarını sağlayarak, öğrenim süresinde aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazandırma çalışmalarıdır. O’COOP COOPerative Learning-İşyerinde Eğitim dönemi 6. yarıyıldan sonraki yaz döneminde başlar ve 7. ve 8. yarıyıllar ile gerekirse sonraki yarıyıllarda ve yaz dönemlerinde devam eder. Böylece öğrencinin kesintisiz olarak O’COOP COOPerative Learning-İşyerinde Eğitim programını sürdürmesi sağlanır. Öğrenciler eksik kalan çalışma sürelerini başarılı olarak tamamladığında O’COOP COOPerative Learning-İşyerinde Eğitim sertifikası almaya hak kazanır.

Bölümdeki öğrenciler O’COOP COOPerative Learning – İşyerinde Eğitim sertifikasına hak kazanmak için 630 çalışma saatinden az olmamak üzere O’COOP COOPerative Learning – İşyerinde Eğitim’i almak ve başarılı olmak zorundadırlar. İşyeri eğitiminin her bir dönem içerisinde kesintisiz yapılması esastır. Şu kadar ki haftanın belirlenmiş günlerinde devamlılık teşkil edecek şekilde toplam süre tamamlanabilecektir.

Öğrenciler:
İstedikleri takdirde bu programa aday olabilirler. Bu taleplerini bir dilekçe ile O’COOP COOPerative Learning-İşyerinde Eğitim Fakülte/Yüksek Okul Koordinatörüne süresi içerisinde belirtirler ve yönetim kurulu kararı ile programa dâhil olurlar. Programa dâhil olan öğrenciler elektronik ortamdan da bu programa dâhil olduklarını kayda geçirirler.
Öğrenciler ortak eğitimlerini yaz ve/veya öğretim döneminde yaparlar.

İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Bölümleri için;
Öğrencilerin son sınıfın 2. yarısında (8. öğretim döneminde) öğrenim gördükleri lisans programı ile ilgili işyerlerindeki faaliyetlere katılmalarını sağlayarak, öğrenim süresinde aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazandırma çalışmalarıdır.

Öğrenciler:
İstedikleri takdirde bu programa aday olabilirler. Bu taleplerini bir dilekçe ile O’COOP COOPerative Learning – İşyerinde Eğitim Fakülte/Yüksek Okul Koordinatörüne süresi içerisinde belirtirler ve yönetim kurulu kararı ile programa dâhil olurlar. Programa dâhil olan öğrenciler elektronik ortamdan da bu programa dâhil olduklarını kayda geçirirler. Öğrenci O’COOP programından kredi alacaktır

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Gastronomi Bölümü için;
Öğrencilerin son sınıfın 2.yarısında (8. öğretim döneminde) öğrenim gördükleri lisans programı ile ilgili işyerlerindeki faaliyetlere katılmalarını sağlayarak, öğrenim süresinde aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazandırma çalışmalarıdır.

Öğrenciler:
Son sınıf öğrencileri bu programa zorunlu katılmak durumundadır. Öğrenci O’COOP programından kredi alacaktır.

Üniversitenizde Çalışan Öğrenci Programı var mı? Bilgi alabilir miyim?
İstanbul Okan üniversitesinde öğrenciler, bir yandan eğitimlerini sürdürürken diğer yandan üniversite içinde veya yakın çevredeki firmalarda çalışma fırsatına sahiptirler.

İlgi ve becerileri doğrultusunda, Çalışan öğrenci programına başvuran öğrenciler eğer üniversite içerisinde çalışmak isterlerse, ihtiyaçlar ve uygunlukları ölçüsünde değerlendirilirler. Üniversite dışında çalışan öğrencileri, işbirliği yaptığımız danışmanlık firmaları aracılığı ile veya firmaların ihtiyaçlarına göre yönlendirerek uygun koşullarda çalışmalarına olanak sağlanır. Bu sayede iş deneyimi sağlanan öğrenciler, okurken para kazanmaya da başlar.
Ayrıca yarı zamanlı olarak çalışmaya başlayan öğrencilerimizden, mezuniyetleriyle tam zamanlı çalışmaya devam edenler de mevcuttur.

Çalışma programları öğrencilerin ders saatlerine göre düzenlendiği için, derslerinin aksaması söz konusu olmaz.
Programa katılan öğrenciler, Üniversitemiz içerisinde bilgi işlem, kariyer merkezi, kütüphane, aday ilişkileri, öğrenci işleri, mali işler gibi birimlerde görev yapar.

Öğrenci toplulukları hakkında bilgi alabilir miyim?

İstanbul Okan Üniversitesi Öğrenci Topluluklarının kurulma amacı; öğrencilerimizin ders dışı, Atatürk ilkelerine bağlı, demokratik, sosyal, kültürel, sanatsal, bilimsel, mesleki ve sportif faaliyetlerde bulunabilmelerini ve üniversite tarafından sunulan imkanlardan eşit ve düzenli olarak yararlanabilmelerini sağlamaktır. Öğrenci Toplulukları, üniversitemiz Öğrenci Dekanlığı ve Rektörlüğü onayı ile kurularak faaliyete geçer ve ‘T.C İstanbul Okan Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesi’ esaslarına göre çalışır.

İstanbul Okan Üniversitesi’nin öğrencisine sunduğu sosyal imkanlar nelerdir?

İstanbul Okan Üniversitesi, İş Yaşamına Hazırlık ve Girişimcilik Dersleriyle desteklediği öğrencilerini, Kariyer ve Yaşam Programı’yla da sosyal, kültürel ve sportif aktivitelere katılmalarını teşvik ediyor. İstanbul Okan Üniversitesi öğrencileri, mesleki bilgi birikimlerinin yanı sıra sosyo-kültürel alanlarda da kendilerini en iyi şekilde geliştiriyorlar. Okan’lı öğrenciler ‘Kariyer ve Yaşam Programı’ kapsamındaki ‘Happy Life’ ile golften Latin danslarına, tiyatrodan tenise kadar farklı branşlarda yeteneklerini geliştiriyor kariyer hayatında daha da avantajlı oluyor. Öğrencilerin, ‘Kariyer ve Yaşam Programı’ndan başarıyla mezun olabilmeleri için farklı oranlarda puanlara sahip Kariyer ve Yaşam Dersi, İş Yaşamına Hazırlık Programı ve Mezuniyete Hazırlık Dersi’nden toplam 100 puan üzerinden 70 almaları gerekiyor. Öğrencilerin ayrıca, Öğrenci Dekanlığı tarafından yürütülen Happy Life’tan da 100 üzerinden en az 70 almaları gerekiyor. HappyLife’ta Basketbol, Futbol, Voleybol, Masa Tenisi, Tenis, Squash, Golf, Yüzme gibi sporların yanında Dans, Müzik, Tiyatro, Satranç, Resim ve El Sanatları gibi kültür, sanat ve sportif faaliyetlere katılan öğrenciler her bir faaliyet için 20’şer puan kazanıyor. Hazırlık sınıfında başlayıp 3’üncü sınıfın sonunda tamamlanan, 1 kredili bir program olan Kariyer ve Yaşam Programı’nda başarılı olamayan öğrenciler mezun olamıyor.